Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

29 Aralık 2015 Salı

Pinuccia'nın 2015 Kış Okuma Şenliği Kapsamındaki Okuma Listem




Herkese merhaba! 
z okuma şenliği sona erdi. Şenliğin bitmesiyle birlikte hemen Kış Okuma Şenliği başladı. Güz okuma şenliğinde okuma hızımı biraz daha arttırabildim.Şenliğe katılmam kendimi bu konuda geliştirebilmem için iyi bir fırsat olacağından tekrar şansımı deneyeceğim. Şenlik ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Bu okuma şenlikleri okumak istediğim kitapları ve kitaplığımda okunmayı bekleyen kitapları okumamı sağladı. Bu sayede okuma hızımı da arttırmaya başladım. Kitap şenliğinin beni belli kitaplarla kısıtlayacağını ve şenlik süresince karşıma çıkan okumak istediğim kitapları ertelememi gerektirdiğini biliyorum çünkü o kitapları kategorilere uydurmakta zorluk yaşıyorum. Bu nedenle başta bu şenliğe katılmamayı düşünüyordum ancak güz okuma şenliği sonuçlarında okumamda artış sağladığımı görünce bundan vazgeçtim.

Okuma listesini oluştururken oldukça zorlandığımı söyleyebilirim. Ancak bazı kategorilerde de rahatça yerleştirebildim kitapları. Listemde yine geçtiğimiz şenliklerde olduğu gibi çocuk kitapları bulunuyor ancak bu kez ağırlıklı olarak klasikler ve güncel romanlardan oluşan bir liste hazırladım. Öncelikle geçtiğimiz şenliklerde okuyamadığım kitapları uygun kategorilere yerleştirdim. Daha sonra; kitaplığımdaki okunmamış kitapları ve yeni aldıklarımı ekledim. Boş kalan kategorilere ise okumak istediğim kitapları yerleştirdim. Ayrıca eklediğim kitapların altına kitaplarla ilgili düşüncelerimi, neden seçtiğimi de ekledim. Bakalım bu şenlikte ne kadarını okuyabileceğim?

Kitapları okudukça incelemelerini ekleyeceğim. ;)

2015 Yaz Okuma Şenliği listesi ve sonuçları için bura tıklayın.
2015 Güz Okuma Şenliği listesi ve sonuçları için burayı tıklayın.

Kategoriler: 


1. Kategori (10 puan): Şenliğimizin destekçisi Yabancı Yayınları'ndan çıkan bir kitap. (OKUNDU)

Kitap Adı: Lola ve Komşu Çocuk 
Yazar: Stephanie Perkins 
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Son zamanlarda adını çokça duyduğum bir kitaptı. Heyecanla okumayı bekliyorum. :)

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

2. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kış mevsiminde geçtiği bir kitap. (OKUNDU)

Kitap Adı: Bir Yılbaşı Öyküsü
Yazar: Charles Dickens
Sayfa Sayısı: 96
Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Bu kitap Charles Dickens'ın en bilinen kitaplarından biri ama ben hâlâ okumadım. Bu şenlikte bu sorunu çözeceğimi düşünüyorum.

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

3. Kategori (10 puan): Liseye başladığınız yıl ödül almış bir kitap veya o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap.

Bu kategori için önerilerinizi bekliyorum. (Liseye 2004 yılında başladım.)

4. Kategori (10 puan): Kaç şenliktir listenize alıp alıp okuyamadığınız bir kitap.

Kitap Adı: Boş Koltuk
Yazar: J. K. Rowling
Sayfa Sayısı: 592
Yayınevi: Doğan Egmont Yayıncılık

Bu kitabı katılmış olduğum iki şenlikte de okuyamadım. Tekrar listeye alıyorum ama okuyabilir miyim emin değilim.

5. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülüne aday olmuş ama kazanamamış bir kitap.

Bu kategori için önerilerinizi bekliyorum.

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.

Hayvan Çiftliği - George Orwell (ELİMDE YOK)

İki şenliktir listemde bulunan bir kitap. Ancak diğer kitaplardan sıra gelmedi. Zaten kitap elimde yok. Belki bu şenlikte satın alıp okuyabilirim.

7. Kategori (10 puan): Kitap Ağacı'nın aylık okumalarından bir kitap veya Kitap Ağacı kulüplerinden  birinin o ayki okumalarından  bir kitap. 

Köşkteki Esrar - Agatha Christie (ELİMDE YOK)

Kitap Ağacı Agatha Christie Kulübü'nün Şubat ayı okumasındaki kitap. Umarım okuyabilirim. :)

8. Kategori (10 puan): Başkasının sizin için seçtiği bir kitap. (Bu kategoride tavsiyelerine güvendiğiniz ve tanıdığınız birine gidip ne okuyacağınızı sorabilirsiniz veya bir yakınınızdan kütüphanenizden okumanız için rastgele kitap seçmesini isteyebilirsiniz. Kendi kendine karar vermek yok).

Fanrenheit 451 - Ray Bradbury (ELİMDE YOK)

Önceki şenlikte Gentei 君'nin önermiş olduğu bir kitaptı. Ancak o zaman listeye almayı unutmuşum. Gerçi alsam da okuyamayacaktım yüksek ihtimalle. Bu şenlikte kitabı okumak için bir şans tanıyorum kendime. 

9. Kategori (10 puan): 2015 yılında çıkmış bir kitap. (OKUNDU)

Kitabın Adı: Marslı
Yazar: Andy Weir
Sayfa Sayısı:416
Yayınevi: İthaki Yayınları

Bu kitabın son zamanlarda çok ses getirdiğini biliyorum. Ayrıca bir filmi de yapıldı. Ancak kitabını okumadığım için henüz filmini seyretmedim. Bu nedenle filmin kitaba göre iyi ya da kötü olduğunu ancak kitabı okuyup filmi seyrettikten sonra söyleyebilirim.

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.
10. Kategori (10 puan): Yazarından imzalı veya yazarından  imzalı olmasını gönlünüzden geçirdiğiniz  bir kitap.

Kitap Adı: Bir De Baktım Yoksun
Yazar: Yekta Kopan
Sayfa Sayısı: 160
Yayınevi: Can Yayınları

Elimde yazarından imzalı tek kitap bu. Bu kitabı, yazar konferans için üniversiteye geldiğinde imzalatmıştım. Daha önceki şenliklerde de tekrar okumak istediğim için sürekli listeye almıştım. Umarım bu şenlikte okuyabilirim. 

11. Kategori (10 puan): Bilim kurgu / fantastik kurgu türünde bir kitap.

Kitap Adı: Yeşil Işın
Yazar: Jules Verne
Sayfa Sayısı: 178
Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Tüm Jules Verne kitaplarını okumak gibi bir isteğim var. Yavaş yavaş tamamlamaya çalışıyorum.

12. Kategori (10 puan): Siz doğmadan en az 250 yıl önce yazılmış bir kitap.

Güliverin Seyahatleri - Jonathan Swift (ELİMDE YOK)

Bu kitabı okumayan kalmamıştır sanırım. Hepimizin çocukken okuduğu bir kitaptı. Tabii birçok yayınevinin farklı çevirilerle kısaltarak bastığı bu kitabı Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'nın çıkarttığı tam metin baskıdan okumak istiyorum. Artık kitabı satın alınca okuyacağım. :)

13. Kategori (10 puan): Hem beyaz perdeye aktarılmış hem de tiyatro veya müzikal adaptasyonu olan bir kitap. 

Kitap Adı: Peter Pan
Yazar: J. M. Barrie
Sayfa Sayısı: 178
Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Peter Pan - J. M. Barrie

Kitap, yine hepimizin çocukken okumuş olduğu, ya da çizgi filmini seyrettiğimiz, ya da filmlerde ve dizilerde seyrettiğimiz karakterin öyküsünü anlatıyor. Kitap ilk başta bir oyun olarak yazılmış ve daha sonra kitap haline getirilmiş. Elbette birçok kez çizgi filmi yapılmış, filmlere konu olmuş ve hatta bazı televizyon dizilerinde de karaktere yer verilmiştir.

14. Kategori (10 puan): Türk bir kadın yazardan bir öykü kitabı.

Bu kategori için önerilerinizi bekliyorum.

15. Kategori (10 puan): Romantik türde bir kitap.

Gurur ve Önyargı - Jane Austen (ELİMDE YOK)

Bu kitabı liseden beri okumak istiyorum ama bir türlü okuyamadım. Umarım bu şenlik sayesinde alıp okuyabilirim.

16. Kategori (10 puan): Karakterlerden birinin isminin kitabın isminde geçtiği bir kitap.

Kitap Adı: Robinson Cruose - Daniel Defoe

Bu kitap da ıssız bir adaya düşen Robinson Cruose'nin maceralarını anlatıyor. Sanırım bu kitabı da bilmeyen yoktur. Ama maalesef ki bu kitabı bir türlü okuyamadım. Etrafımdan biliyorum elbette konusunu falan ancak hiç denk getirip de okumadım. Sanırım bu utancı gidermenin zamanı geldi artık. :)

17. Kategori (10 puan): Size hediye gelen bir kitap.

Şu ana kadar bana hediye gelen kitapları okumuş olduğum için şimdilik burayı boş bırakacağım. Birinden hediye gelir gelmez ya da birine aldırır aldırmaz (!) buraya ekleyeceğim.

18. Kategori (Her kitap 5 puan, 4 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): 150 sayfadan kısa dört kitap.

1. Kitabın Adı: Dokuzuncu Hariciye Koğuşu (OKUNDU)
Yazar: Peyami Safa
Sayfa Sayısı: 120
Yayınevi: Ötüken Neşriyat

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

2. Kitabın Adı: Albaya Mektup Yok (OKUNDU)
Yazar: Gabriel Garcia Marquez
Sayfa Sayısı: 70
Yayınevi: Can Yayınları

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

3. Kitabın Adı: Tiffany'de Kahvaltı (OKUNDU)
Yazar: Truman Capote
Sayfa Sayısı: 128
Yayınevi: Sel Yayıncılık

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

4. Kitabın Adı: İntihar Kulübü (OKUNDU)
Yazar: Robert Louis Stevenson
Sayfa Sayısı: 97
Yayınevi: İthaki Yayınları

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.
 
19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap. 

İçinde "Kız" kelimesi geçen kitapları seçtim.

1. Kitabın Adı: Kimsesiz Kız (OKUNDU)
Yazar: Hector Malot
Sayfa Sayısı:180
Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

2015 Yaz Okuma Şenliği kapsamında almış ama okuyamamıştım.

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.
2. Kitabın Adı: Uçabilen Kız (OKUNDU)
Yazar: Victoria Forester
Sayfa Sayısı: 304
Yayınevi: Pegasus Yayınları

2010 yılında alıp beğenerek okuduğum bir kitap olmuştu. Tekrar okumayı uzun zamandır düşünüyordum. Bu kategoriye de uyunca hemen listeye aldım.

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

3. Kitabın Adı: Fangirl (OKUNDU)
Yazar: Rainbow Rowell
Sayfa Sayısı: 480
Yayınevi:Macmillen Children's Books

Bu aralar en çok merak ettiğim kitaplardan birisi. Okuyan herkesin de çok beğendiği bir kitap. Pegasus Yayınları tarafından çevrilecekmiş, ancak sanırım çeviri bitmediği için daha çıkmadı. Kitabın adını nasıl çevirecekleri ise en merak ettiğim konulardan biri. Hayran Kız falan diye mi çevrilir, bilemedim. :S Uzun zamandır ingilizce bir kitap okumak istediğimden ve Türkçe baskısınının çıkmasını bekleyecek kadar sabırlı olamadığımdan hemen alıp okumak istedim. Nasıl olduğunu göreceğiz. :)

Kitapla ilgili incelemeye buradan ulaşabilirsiniz.

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Yeni yazarları keşfetmek lazım. Kim bilir şimdiye kadar hiçbir kitabını okumadığımız ama çok seveceğimiz ne çok yazar var. Bir Türk kadın, bir Türk erkek, bir yabancı kadın, bir yabancı erkekten olmak üzere toplam 4 kitap okumanız gerekiyor.

Yabancı Kadın Yazar:
Kitap Adı: Yürüyen Şato
Yazar: Diana Wynne Jones
Sayfa Sayısı: 294
Yayınevi: İthaki Yayınları

Yabancı Erkek Yazar:
Matilda - Roald Dahl (ELİMDE YOK)

Türk Kadın Yazar:
Gecenin Öteki Yüzü - Füruzan (ELİMDE YOK)

Türk Erkek Yazar:
Eskici ve Oğulları - Orhan Kemal (ELİMDE YOK)

Bu listeyi iki şenliktir hiç okuyamıyorum. O yüzden kategori için oluşturduğum listeyi aynen buraya aktardım. Umarım bu şenlikte en azından bir iki tanesini okuyabilirim.

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 90 puan): Birinci kitabın isminin bir kelimeden, ikinci kitabın isminin iki kelimeden, üçüncü kitabın isminin üç kelimeden, dördüncü kitabın isminin dört kelimeden, beşinci kitabın isminin beş veya daha fazla kelimeden oluştuğu beş kitap. 

1. Kitabın Adı: Yaban
Yazar: Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Sayfa Sayısı: 214
Yayınevi: İletişim Yayıncılık

2. Kitabın Adı: Şeker Kutusu
Yazar: Rıfat Ilgaz
Sayfa Sayısı: 155
Yayınevi: Çınar Yayınları

3. Kitabın Adı: Monte Cristo Kontu
Yazar: Alexandre Dumas
Sayfa Sayısı: 944
Yayınevi: İthaki Yayınları 

4. Kitabın Adı: Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları - Ransom Riggs (ELİMDE YOK)

5. Kitabın Adı: Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku (OKUNDU)
Yazar: İlhami Algör
Sayfa Sayısı: 60
Yayınevi: İletişim Yayınları

Pek beklentimi karşılamayan bir kitap oldu. Bu kitabın incelemesini eklemeyeceğim.

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.

Temaları zorlaştırıp kolaylaştırmak sizin elinizde. Bu kategoride herhangi bir edebi türe ilişkin 4 kitap okuyabileceğiniz gibi (örneğin 4 bilim kurgu kitabı), tek bir ülke veya bölge edebiyatına ait (örneğin İngiliz edebiyatı), tek bir yazara ait, tek bir konuya ait (örneğin ölüm temalı kitaplar), tek bir edebiyat ödülüne ait (örneğin Pulitzer ödüllü kitaplar) kitaplar okuyabilirsiniz.

Bu kategori için bir manga serisi olan One Piece'in ilk dört cildini ekledim. Ancak kategori için manga okunması uygun değilse, belirtirseniz sevinirim. Kendi belirleyeceğimiz bir tema olduğu için sorun olmaz diye düşündüm ancak yorumlarınızı bekliyorum.

Belirlenen Tema: "Bir Manga Serisinin İlk Dört Cildi"

1. Kitabın Adı: One Piece 1. Cilt: Maceraların Doğuşu (OKUNDU)
Yazar: Eiichiro Oda
Sayfa Sayısı: 208
Yayınevi: Gerekli Şeyler Yayıncılık

2. Kitabın Adı: One Piece 2. Cilt: Palyaço Buggy'e Karşı (OKUNDU)
Yazar: Eiichiro Oda
Sayfa Sayısı: 200
Yayınevi: Gerekli Şeyler Yayıncılık

3. Kitabın Adı: One Piece 3. Cilt: Yalanı Bile Söylenmeyecek Şeyler (OKUNDU)
Yazar: Eiichiro Oda
Sayfa Sayısı: 200
Yayınevi: Gerekli Şeyler Yayıncılık

4. Kitabın Adı: One Piece 4. Cilt: Yeni Ay (OKUNDU)
Yazar: Eiichiro Oda
Sayfa Sayısı: 196
Yayınevi: Gerekli Şeyler Yayıncılık
Kitapların incelemeleri daha sonra eklenecektir.

Şu anda elimde okumaya hazır bulunan kitapların fotoğrafını atıyorum:


Kitap seçim süreci bitti. Şimdi okumaya başlama zamanı. Bu şenlikte okumak istediklerimin ne kadarını okuyabileceğim, zamanla göreceğiz. :)

İLK YARI PUAN HESAPLAMA:
Toplam 10 kitap okudum.
1, 2 ve 9. kategorideki kitapları okuduğum için 30 puan
18. kategorideki üç kitabı okuduğum için 3x5=15 puan
19. kategorideki iki kitabı okuduğum için 2x10=20 puan
21. kategorideki bir kitabı okuduğum için 10 puan
22. kategorideki bir kitabı okuduğum için 10 puan
Toplam 2179 sayfa okudum. 21 puan
Toplam: 30+15+20+10+10+21 = 106 puan

İlk yarı için düşük bir puan oldu ama ikinci yarıya bakacağız artık. :)

FİNAL PUANI HESAPLAMA:
Toplam 15 kitap okudum.
1., 2. ve 9. kategorilerdeki kitapları okuduğum için 30 puan
18. kategorideki kitaplarıı okuduğum için 20 puan ve kategoriyi tamamladığım için ekstra 20 puan, toplamda 40 puan
19. kategorideki 3 kitabı okuduğum için 3x10=30 puan ve kategoriyi tamamladığım için ekstra 30 puan, toplamda 60 puan
21. kategorideki bir kitabı okuduğum için 10 puan
22. kategorideki 4 kitabı okuduğum için 40 puan ve kategoriyi tamamladığım için ekstra 40 puan, toplamda 80 puan
Toplam 3075 sayfa okudum. 30 puan
Toplam: 30+40+60+10+80+30 = 250 puan

Not: Kategorilerdeki kitap listesi (kitaplar elime geçtikçe ve okundukça) sürekli güncellenecektir. Bu konudaki güncellemeleri takip etmek için sayfanın sağ kısmında bulunan "Okuma Şenliği" başlığına bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder