Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

29 Mart 2020 Pazar

Sakız Sardunya


Sakız Sardunya – Elif Şafak
Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul, 2016
Sayfa Sayısı: 156

Elif Şafak'ın Sakız Sardunya kitabı ile ilgili düşüncelerime podcast yayınından ulaşabilirsiniz. Yayın metnini aşağıdan okuyabilirsiniz.
Kitap, Sakız Sardunya isimli karakterimizin efsaneler ve masallar ülkesi EFHİMA’ya yaptığı yolculukta başına gelenleri anlatıyor. Sakız Sardunya, ismini sevmeyen biri. Aynı zamanda da oldukça meraklı ve kitap okumak en sevdiği şey. Sakız Sardunya, bir gün, ilginç bir dünya küresi bulur. Bu küre, oldukça ilginçtir. Sadece kitapların yanında parlamaktadır. Sakız Sardunya, bu kürenin efsaneler ve masallar ülkesi EFHİMA’ya seyahat etmesini sağlayan bir araç olduğunu öğrenir. Bunu öğrendikten sonra, ülkeye ulaşmak için bir yolculuğa çıkar.

Sakız Sardunya, okuması eğlenceli kitaplardan biri. Basit bir dil kullanılmış, bu da kitabın kolay okunmasını sağlıyor. İçerisinde hayatla ilgili birçok tavsiye yer alıyor. Ama bence en ağır basan düşünce, hiçbir zaman hayal kurmayı bırakmamaktı. 

Kitap, bana birçok kitap ve filmin birleşimi gibi geldi açıkçası. Mesela Sakız Sardunya’nın durmadan konuşması, meraklı olması, ismini beğenmemesi; aynı isimli kitaptan uyarlanmış, çocukken severek seyrettiğim “Yeşilin Kızı Anne” isimli çizgi film serisinin baş karakteri Anne’i oldukça anımsattı bana. Bunun dışında, sihirli küre ve küre aracılığıyla gidilen ülke, Harry Potter kitabındaki Hogwarts 9 üç çeyrek ekspresini hatırlattı. Yine, Sakız Sardunya’nın sihirli ülkedeki yolculukta öğrendikleri, Küçük Prens ve Alice Harikalar Diyarında kitaplarındaki çıkarımları hatırlattı. Ancak tüm bunların harmanlanarak verilmiş olması da hoşuma gitti.

Çocukların severek okuyacakları bir kitap olduğunu düşünüyorum Sakız Sardunya’nın. Eğlenceli bir yolculuk öyküsünü okurken, birçok konuda bir şeyler öğrenebilirler. Çocuk kitabı olarak sınıflandırılmış olabilir, ancak az önce saydığım kitapları okumuş olan yetişkinlerin de severek okuyacaklarını düşündüğüm bir kitap.

1 yorum:

  1. ben okuyorum ve acayip beğeniyorum benimde ismim baya garip o yüzden sakızı anlıyorum.. KESİNLİKLE ÖNERİYORUM

    YanıtlaSil