Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

23 Ağustos 2017 Çarşamba

Tepedeki Rüzgar'ın Fısıltıları #1: Ağustos Önerileri



Herkese merhaba!

Bir süredir blog üzerinde ileride yapacağım paylaşımlarla ilgili düşünüyordum ve bir yazı serisi başlatmaya karar verdim. Bundan sonra her ay üç Türk yazar ve üç yabancı yazardan kitap önerilerinde bulunmayı düşünüyorum. Çok fazla da uzatmadan Ağustos ayı önerilerine geçiyorum.


Türk Yazarlar

1. Sabahattin Ali - İçimizdeki Şeytan 
2. Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu 
3. Peyami Safa - Dokuzuncu Hariciye Koğuşu 


Yabancı Yazarlar

1. J. K. Rowling - Harry Potter 
2. Roald Dahl - Matilda
3. Franz Kafka - Dönüşüm



Kitapları ilk okuduğumda hissettiklerimi de aktarmak istiyorum. (Bu kısımlar spoiler içerebilir kitaplarla igili, o nedenle kitabı okumadıysanız ve bir şey öğrenmek istemiyorsanız, es geçin derim.)
Spoiler İçerir :


* Sabahattin Ali - İçimizdeki Şeytan: Yanlış olduğunu bildiğimiz davranışlarımızı düzeltmek için sürekli kendimize söz veriyor ama bunun için adım atmaktan çekiniyoruz; o değişimi yaşadığımızda kendi benliğimizi de kaybedeceğimizi düşündüğümüz için belki de.
* Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu: Kalıplar içindeki baskıcı bir toplumda, 1900lerin başında bir kadın olarak öğretmenlik mesleğini yapmaya çalışan Feride'nin ne kadar da zorlandığını düşündüm. O kalıpları yıkabilmek için ne kadar uğraşsa da, insanların kendini değiştirmemek için direnmesi beni sinir etti. Yazılmasının üzerinden oldukça uzun bir zaman geçmiş olsa da, toplumda çoğu şeyin hemen hemen aynı kalmış olması da üzücü.
* Peyami Safa - Dokuzuncu Hariciye Koğuşu: Kendisinden yaşça büyük olan uzak akrabasının kızına aşık olan baş kahramanımızın hastalığıyla mücadele ederken bu aşka daha da bağlanması ve bunalıma girmesi o kadar güzel anlatılmıştı ki, sanki karakterle bütünleşmiştim. Sanırım o dönemde aşk acısı çeken çok fazla insanın yanında bulunduğum için kendimi yakın hissettim.
* J. K. Rowling - Harry Potter: Çocukluğunuzu hatırlarsınız, yetişkinlerin sürekli olarak her yapacağımız şeyi söyleyerek üzerimizde baskı kurmaları bizi bunaltırdı. İşte bu dünyadan kaçıp -üstelik de sihir yapabilme yeteneği kazanmış olarak- daha özgür bir dünyaya seyahat eden Harry'nin maceralarına bağlanmıştım. Gerçi Hogwarts'da da her şey günlük gülistanlık değildi ve daha fazla kısıtlama getirilmişti sanki. Ama olsun, o Petunia teyze, Vernon enişte ve Dudley'in yanından ayrılmıştı ya; yetmişti bana.
* Roald Dahl - Matilda: Kitabını okumadan çok çok önce, 8-9 yaşlarındayken filmini seyretmiştim Matilda'nın ve bayılmıştım. Kitabıyla çok büyük bir değişimi yoktu filmin o nedenle film üzerinden anlatacağım düşüncelerimi. Yine, o yaşlarda, size işkence gelen cezalara maruz kaldığınız, baskıcı bir aile ortamından sizi seven ve koruyan birinin yanına taşınma süreci beni oldukça eğlendirmişti.
* Franz Kafka - Dönüşüm: Toplumun beklentilerini karşılamak için çırpınan Gregor Samsa'nın yine de kimseye yaranamaması yüreğimi acıtmıştı. Üstelik, iş ortamında gördüğü bu baskının getirdiği bunalım yetmezmiş gibi, ailesi için de ağır bir yük olduğunu fark ettiğinde bile onlar için üzülüyor olması beni sinirlendirmişti.

Önereceğim kitaplar bunlar. Bu kitaplardan bir kısmı ile ilgili düşüncelerimi blog içinde bulabilirsiniz. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'na buradan, Matilda'ya buradan, Dönüşüm'e buradan ulaşabilirsiniz. Diğer kitapları tekrar okuyup düşüncelerimi blogda paylaştıktan sonra buraya linklerini ekleyeceğim. ;)

BONUS: Son zamanlarda çokça dinlediğim bir Türkçe bir yabancı iki şarkıyı da sizinle paylaşmak istiyorum. Şarkılara Youtube ve Spotify üzerinden ulaşabilirsiniz.

Tuna Kiremitçi ve Gonca Vuslateri - Sana Dair

Sophie Ellis Bextor - Crystallise

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder