Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

4 Eylül 2023 Pazartesi

Neredeydim? Neler Yaptım? & Gelecek Planları

Neredeyse üç yıl oldu. Ve bu geçen üç yıl boyunca blog sayfamda paylaşımda bulunmadım. En son paylaşımım 04.10.2020 tarihinde olmuş. 04.09.2023 tarihindeki bu paylaşımımla birlikte neredeyse üç yılı bulacak uzun arayı kapatmaya çalışıyorum.

Bu üç yılda neler oldu? Neler yaptım? Aslında köklü değişiklikler olmadı hayatımda. Ancak 2017 yılında blogu Youtube’a taşımamla birlikte buradaki paylaşımlarım azalmaya başlamıştı. Üstüne 2019 yılında farklı bir şehre taşınıp başka konulara yoğunlaştıktan sonra ne Youtube üzerinde ne de burada pek aktif olabildim. Ardından tüm dünyayı etkileyen covid hastalığı ile birlikte tekrardan memleketime geri dönmem gerekti. Bu süreçte genellikle evde vakit geçirdim. Elbette kitap okuyup Youtube paylaşımları yapmaya devam ettim. Ancak blog sayfalarındaki yazıların okunma oranları da iyice düşmüş olduğundan blog sayfama gereken ilgiyi göstermekten kaçındım. Sürekli, “Bir ara bir şeyler yazar paylaşırım, dursun blog sayfası kenarda.” diyerek blog sayfasını kapatmadım da.

Zaman ilerlerken 2020 yılında arkadaşlarımın bir oluşumuna dahil oldum. Kendi bloguma içerikler oluşturmakta zorlanıyorken, onların bu oluşumu içinde yer alıp en azından tekrar yazılar yazmaya başlamak benim için güzel olmuştu. Ancak ne yazık ki oradaki serüvenim de fazla uzun sürmedi. Çünkü hayat koşuşturmacası içinde düzenli olarak içerikler oluşturabilmek benim için kolay olmuyordu. Kendi Youtube kanalım için bile doğru düzgün video kaydedemiyordum.

2020 yılı bu şekilde ilerlerken, covid hastalığı evlerden dışarı adım atmamızı önlüyordu. Evde geçen vakitlerde bolca kitap okuyup bunlarla ilgili Youtube videoları kaydetme planları yapmama rağmen maalesef uzun süre hiçbir şey yapamadım. Tıpkı birçok insanın covid sürecinde evlerinde takılırken oyalanmak için satın aldıkları fazla parçalı puzzleları bir türlü tamamlayamamaları gibi.

Bir süre sonra uzun yıllardır tamamlayamadığım öyküler için bir cesaret oluşmaya başladı içimde. Bilgisayarın başına geçip yazmaya başladım. Sanki çocukluğumdan beri kafamın içindeki düşünceler arka arkaya bilgisayar ekranında beliriveriyordu. Ve 2020 yılının yaz mevsiminde bir arkadaşımın da destekleriyle birlikte on tane öykü yazabildim. Kitap dosyam hazırdı artık. Son kontrollerden sonra yayınevlerine göndermeye başlayabilirdim. (Henüz yayınevlerine bu kitap dosyamı gönderemedim, belki de bu yıl yapmalıyım bunu.)

Bu arada arkadaşlarımın oluşumu içerisinde nadiren de olsa birkaç yazı paylaşmıştım. 2021 yılına geldiğimizde iş hayatına tekrar atıldım ve zaten yazı yazmak için kalan az zamanlarımı da dinlenmeye ayırmaya başladım. Elbette kitap okumaya ve Youtube videoları paylaşmaya devam ediyordum ancak blog sayfasında bir şeyler paylaşmak için yazı yazmayı hala erteliyordum.

2021 yılından 2022 yılının Ağustos ayına kadar bu işte çalıştım ve Youtube üzerinde paylaştığım videoların bir kısmına buradaki iş arkadaşlarımı da misafir ettim. Eğer ki bu yazıyı okuyacak olurlarsa onlara da buradan teşekkür etmiş olayım. Bu süreçteki iş deneyimim beni hem çok hırpaladı hem de çok mutlu etti. Hem zarar görüp hem de mutlu olmamı ben de hala tam olarak anlayamıyorum. Sanırım mutlu olmamın en büyük sebebi güzel insanlarla çalışmış olabilmemin getirdiği huzur… Bu sayede hem insan ilişkileri hem de çalışma hayatı üzerine çok güzel ve önemli tecrübeler kazanmış oldum. Hala iş hayatındaki davranışlarımın bir kısmının buradaki çalışmamda edindiğim tecrübelerden kaynaklandığını görüyorum.

2022 yılının Ekim ayında farklı bir işte çalışmaya başladım. Ancak bu iş yerindeki çalışma saatleri beni gereğinden fazla yorduğu için zaten sürekli ertelediğim yazı yazma işini uzun süreliğine terk ettim. Aynı zamanda Youtube videoları paylaşma konusunda da oldukça düzensizleştim.

2023 yılının Ağustos ayına geldiğimizde buradaki işimden ayrıldım. Bir aydır çalışmıyorum. Uzun süren yorucu bir iş hayatının ardından yazın son günlerinde güzel bir tatil yaptım. Denize gittim, bol bol müzik dinledim, dizi ve film seyrettim. Son bir haftadır da okumalara ve Youtube videolarına geri döndüm. Aynı zamanda bol bol yazı yazmaya başladım. Hazır yazı yazma konusunda bir hevesim oluşmuşken blog sayfasına da bir yazı yazayım diye düşündüm. Bir süre neler yazabilirim diye düşünürken ilk yazının bu kadar uzun bir zamanda neler yaptığımla ve sonraki planlarımla ilgili bir yazı olması fikri cazip geldi. O nedenle oturup bu yazıyı yazmaya başladım.

Şu anda yeni öyküler yazmakla, günlük hislerimle ilgili yazmakla, kitap okumakla ve Youtube videoları kaydedip paylaşmakla meşgulüm. Başka bir iş bulana kadarki boşluğumda da muhtemelen bu şekilde devam edeceğim. Bu sürecin ardından blog sayfası ile ilgili de kararlar almam gerekiyor elbette.

Youtube için kitap içeriklerinden farklı olarak puzzle yaptığım ve farklı konularda arkadaşlarımla konuştuğum içerikler oluşturuyorum. İlerleyen zamanda bunlara benzer içeriklere devam edeceğim. Aynı zamanda Spotify üzerinden podcast yayınlama gibi bir düşüncem var ancak bu konuda hala araştırma yapıyorum. Yakın zamanda bu işe başlayabilir miyim emin değilim, o nedenle şimdilik henüz geliştirme sürecinde olduğumu söyleyebilirim.

Blog sayfası için ise geçtiğimiz üç yıl içerisinde birçok şeyin değiştiğini gözlemliyorum. İnsanlar artık blog sayfalarını eskisi kadar okumaz oldu. Yine de belli bir kesimin ilgiyle takip ettiğini görüyorum. Bu nedenle düzenli olmamakla birlikte blog üzerinde daha fazla paylaşımda bulunma kararı aldım. Bu paylaşımlar; Youtube üzerinde paylaştığım videoların duyuruları şeklinde de olabilir, bu yazı gibi güncelleme yazıları da olabilir, yazdığım bir öykü de olabilir, herhangi bir konu üzerine yazdığım bir metin de olabilir. Kendimi belli bir konuyla sınırlamadan blog sayfası için de içerikler oluşturmak istiyorum.

Sizler bu süre zarfında neler yaptınız? Hala blog sayfalarındaki yazıları takip ediyor musunuz? Gelecekte bu blog sayfasında neler görmek isterdiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder