Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

1 Temmuz 2018 Pazar

Dönüş Yok


Dönüş Yok – Aslıhan Yayla
Martı Yayıncılık, İstanbul, 2017
Sayfa Sayısı: 272

Aslıhan Yayla'nın yazdığı Dönüş Yok kitabı ile ilgili düşüncelerime Youtube üzerinden paylaştığım videodan ulaşabilirsiniz. Videonun metnini aşağıdan okuyabilirsiniz....
"Dönüş Yok” kitabında suçsuz yere 10 yıl hapiste yatmış Öykü’nün intikam hikayesini okuyoruz. Öykü, erkek kardeşini öldürmek suçuyla hapse atılır. Ancak hiçbir suçu olmadan hapse atıldığı ve ona bunu yapanları bildiği için hapiste kaldığı süre boyunca bunun intikamını almak için planlar yapar. Sonunda serbest bırakıldığında ise, birkaç arkadaşıyla birlikte öç almak için planlarını uygulamaya başlar.

“Dönüş Yok” kitabı instagram üzerinden kitaplarla ilgili paylaşımlarda bulunan “postityorumlar” isimli hesabın sahibi Aslıhan Yayla tarafından yazılmış polisiye türünde bir kitap. Ben de hesabını severek takip ettiğimden bir kitabı olduğunu görünce oldukça merak ettim. Ve okuduğuma memnun kaldığım bir kitap oldu.

Kitap iyi kurgulanmış. Merak ögesi canlı tutulmuş, kitabın bazı kısımlarında okuyucuyu ters köşe yapan durumlara yer verilmiş. Benim en sevdiğim kısımlar ise bölümlerin girişindeki ilk paragraflar oldu. O kısımlarda hayatla, insanlarla alakalı güzel sorgulamaların ve çıkarımların yapıldığı cümleler vardı. Bu kısımlar; ünlü yazarlar, düşünürler ve önemli kişilerin cümlelerinden yapılan alıntılarla zenginleştirilmişti.

Kitapta rahatsız olduğum birkaç nokta da oldu elbette. Öncelikle, kitapta zaman zaman yapısı bozuk cümlelerle karşılaştım. Bu cümleleri anlamak okumayı biraz zorlaştırıyordu. Çünkü bir süre sonra “bu cümle şu şekilde yazılmış olsa daha doğru olmaz mıydı” diye düşündüm. Sanırım kitabın editörlüğünde birtakım sıkıntılar vardı. Bir de kitabın bir bölümünde devamlılık sorunu vardı, en azından bana öyle geldi. 

Tüm bunlara rağmen, hoş vakit geçirerek okuduğum bir kitap oldu. İlk kitap için, yazarın anlatım dilini de gayet akıcı buldum. Az önce belirttiğim eksiklikler -ki halledilemeyecek büyüklükte sorunlar bulunmuyor- kitabın sonraki baskılarında ve yazacağı sonraki kitaplarda giderilebilirse başarılı olacağını düşünüyorum.

Son olarak; polisiye kitaplar okumayı seviyorsanız, hoş vakit geçirebileceğiniz, çabucak okuyabileceğiniz bir kitap “Dönüş Yok”.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder