Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

12 Kasım 2015 Perşembe

Yaz Sıcağında


Yaz Sıcağında Perihan Karayel
T. C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996
Sayfa Sayısı:342

Kütüphaneden ödünç kitap alma ile yeni tanıştığım günlere denk gelir bu kitabı ilk okumam. Okuyacak güzel bir kitap ararken o çocuk kitaplarının arasında, bu kitap çıkıvermişti karşıma. Kapağındaki resim hoşuma gitmişti. Ben de aldım ve okumaya başladım.

Yıllar sonra, kitabı tekrar okumak istediğimdeyse, bulamadım. İsmini tam hatırlayamadığım için kitabı bulmakta oldukça zorlandım. Kitapla ilgili tek hatırladığım şey, kapak resminde sırt sırta oturup kitap okuyan iki çocuğun bulunmasıydı. Daha sonra, bir sahafta denk geldim kitaba. Kapak resmini görünce hemen tanıdım kitabı ve satın aldım. (Aradığımız bir şeyi bulmaya çalışırken geçirdiğimiz süreç ile ilgili yazmış olduğum bir yazıya buradan ulaşabilirsiniz.)
 
Kitapta 5. sınıfa geçen Ahmet'in yaz tatilinde yaşadıkları anlatılıyor. Resim yapmayı çok seven ve renkleri çok seven kahramanımız çevresindeki olayları renklere göre yeniden tanımlıyor. Arkadaşı Özcan ve Kutlu ile yaşadıklarına yer verilirken; ağaç sevgisi, kitap okumanın yararları ve dostluk gibi konularda birçok bilgi de aktarılıyor. Ayrıca, Adana yöresinin yerel dilinde kullanılan birçok kelime de anlamlarıyla birlikte kitapta ıklanmış. Cızzak, karsambaç gibi kelimelerin ne anlama geldiğini bu kitaptan öğrendim diyebilirim. :) Dahası, kitapta, o yöredeki kültürel değerler ile ilgili birçok bilgiye de yer verilmiş.

Kitabın yazarı Perihan Karayel ile ilgili pek bilgiye ulaşamadım. Ancak, yazmış olduğu bir kitabın bilgisinin yer aldığı bir sitede kendi ile ilgili ufak ayrıntılara yer verilmiş. Yazar, Adana'da otuz beş yıl görev yapıp emekli olduktan sonra yazarlık mesleğine başlamış. Şu anda, çocuk ve gençlik kitapları yazmaya devam ediyormuş.  

Kitabı severek okuduğumu belirtmeliyim. Gerçi bunda yıllar sonra eski bir arkadaşla tekrar karşılaşmanın da etkisi büyük. Herkese önerebileceğim bir kitap. Özellikle çocuklara bazı konular hakkında bilgi verilmek isteniyorsa (ağaç sevgisi, arkadaşlık, kitap okuma alışkanlığı, kültürel değerler vb.), okutulabilecek bir kitap.

***
Sorumluluk onun için bazen mavinin en uçuğunda hafif mi hafif, bazen ise koyu karanlığın baskısında olurdu. (syf. 2)

O lacivert gökyüzü Ahmet'in gözünde açılıyor açılıyor mutluluğun maviliklerinde, pembeliklerinde alacalanıyordu. (syf. 296-297

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder